Spis treści |
---|
Restrukturyzacje kredytów - negocjacje z bankami |
BZ WBK |
Getin Bank |
Pekao SA |
PKO BP |
Bank Pocztowy |
Jedź z nami do banku |
Wszystkie strony |
Od zaciągnięcia kredytu do zakończenia jego spłaty upływa często wiele lat - szczególnie w przypadku kredytów dużych i długoterminowych. W okresie spłaty zaciągniętych zobowiązań wydarzyć może się wiele - od utraty pracy czy zdrowia po rozpad rodziny. Niespodziewanych nieszczęść nie sposób wymienić, jednakże łączy je jedno: zaciągnięty kredyt przestaje być spłacany terminowo i na skutek opóźnień sięgających kilku niezapłaconych rat zostaje przez bank wypowiedziany. Co wówczas?
Ugoda z bankiem
Wielu dłużników dopiero po otrzymaniu wypowiedzenia umowy kredytu i żądaniu spłaty całości zobowiązania zaczyna dostrzegać, w jakiej sytuacji się znaleźli. Rozpoczyna się nerwowe szukanie rozwiązania jak wyjść z długów, a termin wyznaczony przez bank nieuchronnie się zbliża. Od osób w takiej sytuacji otrzymujemy miesięcznie setki maili z jednym słowem odmienianym przez wszystkie przypadki: ugoda. Ugoda z bankiem - jak wynegocjować ugodę i czy jest ona w ogóle możliwa?
Negocjacje z bankami
Ponieważ ludzie szukają pomocy na forach internetowych, na których roi się od bzdurnych rad domorosłych specjalistów, ich świadomość stanu faktycznego jest mizerna. A i ta nikła wiedza jest mieszana przez dziesiątki sprzecznych ze sobą opinii i porad. Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się z bliska temu, co dłużników interesuje, czyli możliwościom negocjacji z bankami w sytuacji wypowiedzenia umowy i planach skierowania sprawy na drogę egzekucji komorniczej.
Ktoś kto śledzi nas od dawna powie: nareszcie się doczekałem. Oto bowiem zgodnie z danym słowem, nasi reporterzy udali się do pięciu czołowych polskich banków, aby sprawdzić, jakie jest podejście kierujących działami windykacji, restrukturyzacji, postępowań sądowych do niesolidnych klientów. Czy kluczowe znaczenia ma dla nich przymiotnik niesolidny czy też rzeczownik klient. Czy osoba biorąca kredyt w danym banku może czuć się klientem nie tylko wtedy, gdy bank chce ją pozyskać i sprzedać produkt, ale również w sytuacji, gdy potrzebuje od banku pomocnej dłoni i wsparcia.
Zapraszamy do przeczytania naszych (oraz przede wszystkim klientów) wrażeń po wspólnych wizytach u osób decyzyjnych z ramienia pięciu polskich banków. Opisy wizyt (aby nie sugerować czegoś na kształt rankingu Bank Przyjazny Dłużnikom) publikujemy w porządku czysto alfabetycznym.