Restrukturyzacje kredytów - negocjacje z bankami - Negocjacje w Getin Bank

Spis treści
Restrukturyzacje kredytów - negocjacje z bankami
BZ WBK
Getin Bank
Pekao SA
PKO BP
Bank Pocztowy
Jedź z nami do banku
Wszystkie strony

Negocjacje z Getin Bankiem

Wizytę w Getin Banku złożyliśmy towarzysząc klientowi mającemu wypowiedzianą umowę kredytu hipotecznego i pierwszą licytację za sobą. Wartość zadłużenia w dniu wizyty wynosiła ok. 230 tysięcy złotych. Celem klienta było doprowadzenie do ugody z bankiem i wstrzymanie egzekucji, a przede wszystkim odwołanie zaplanowanej licytacji komorniczej. Departament DPS, który zajmuje się sprawą klienta, mieści się w najbardziej reprezentacyjnym budynku Wrocławia, czyli Sky Tower. Po wjechaniu na wskazane przez ochronę piętro udać można się do recepcji pełniącej również rolę poczekalni. Po kilkunastominutowym oczekiwaniu do klienta przyszła osoba prowadząca sprawę. Przyszła sama, co akurat w banku nie jest normą, gdyż z reguły negocjacje odbywają się w towarzystwie minimum dwóch pracowników banku. Niestety, za moment okazało się, że żadnych negocjacji z klientem nie będzie, gdyż osoba prowadząca sprawę nie posiada kompetencji do podejmowania jakichkolwiek decyzji. Prośba o umówienie spotkania z osobą decyzyjną okazała się nie do spełnienia. Klient otrzymał informację, że jeśli wpłaci nieokreśloną kwotę, będzie mógł wnioskować o ugodę z bankiem. O jaką kwotę chodzi i ile wynosi minimum - niestety Pani prowadząca sprawę nie wiedziała, gdyż decyzję w tej sprawie podejmuje Dyrektor DPS.

Nasz reporter postanowił zatem umówić spotkanie z Panią Dyrektor, aby dowiedzieć się, dlaczego bank nie chce (tak jak konkurencyjne banki, o czym w pozostałych reportażach) wskazać klientowi konkretnej, minimalnej kwoty wpłaty uwierzytelniającej pozwalającej na podpisanie ugody. Wiadomość e-mail do Pani Dyrektor pozostał bez odpowiedzi. Identycznie jak mail do Rzecznika Prasowego Getin Banku, który również nie zadał sobie trudu odpowiedzenia na przesłane zapytanie o możliwość kontaktu z Panią Dyrektor.

DPS Getin Bank Wniosek po godzinnej wizycie w Getin Banku nasuwa się jeden: bank wyraźnie odstaje od innych wizytowanych przez nas instytucji pod względem komunikacji z klientem. Nawet takim, który wykazując inicjatywę i przyjeżdżając do odpowiedniego departamentu nie jest w stanie otrzymać żadnej konkretnej informacji o możliwościach ugody. Nie ma również możliwości porozmawiania z osobą decyzyjną, przez co sytuacja dłużnika - pomimo szczerych chęci regulowania zobowiązania - pozostaje bez zmian. Jak ponury chichot brzmią w tej sytuacji słowa nowego wiceprezesa Getin Banku, cytowane na okładce magazynu "GO!" - kwartalnika pracowników Getin Noble Banku: "Najważniejsze są relacje z klientem". Czyżby? Chciałoby się w tej sytuacji zaapelować do autora, Pana Wiceprezesa Artura Klimczaka, aby na chwilę choć wyszedł ze swego gabinetu na 11-tym piętrze w Wola Center i z bliska przyjrzał się jak budują te relacje osoby za to odpowiedzialne.... Chyba, że wyjdziemy z założenia - klient przysparzający problemów to nie klient.